Українцям перерахують зарплати: скільки становитиме "мінімалка" у 2027 році та коли чекати змін

Розвиток
Іванна Кульбіда

Іванна Кульбіда

Редакторка стрічки новин

Підвищення мінімальної зарплати 2027
Мінімальна зарплата у 2027 році. Фото: institut

Коли чекати на підвищення мінімальної зарплати та до чого готуватися

Одним з найважливіших питань кожного українця залишається зростання доходів та соціальних виплат. З 2027 року мінімальна зарплата може зрости до 9 546 грн на місяць. Вже з березня окремі категорії пенсіонерів отримали перерахунок пенсій, а зараз на черзі збільшення зарплат.

Уряд уже підготував проєкт Державного бюджету на 2027 рік, де закладено новий перерахунок мінімальної заробітної плати. Якщо документ буде ухвалено у запропонованій редакції, тоді вже з 1 січня 20127 року діятиме новий розмір заробітної плати, розповідають vikna.

БІЛЬШЕ ПО ТЕМІ:
Related video

Розмір мінімальної зарплати, який буде в Україні у 2027 році

Мінімальна заробітна плата — це зафіксований законом нижній поріг гарантованої виплати за виконану норму праці. Якщо працівник відпрацював повний робочий місяць, роботодавець юридично не має права виплатити йому менше цього рівня.

Проєкт закону про Державний бюджет України на 2027 рік №16000 пропонує встановити такі показники оплати праці з 1 січня 2027 року:

  • Мінімальна зарплата у 2027 році на місяць — 9 546 грн.

  • Мінімальна погодинна оплата — 57,50 грн.

Станом на 2026 рік мінімальна зарплата становить 8 647 грн, а передбачається підвищення на 899 грн, тобто на 10,4 %.

Остаточний розмір мінімальної зарплати визначиться лише після того, як закон про держбюджет ухвалять.

Із нарахованої заробітної плати працівника за загальними правилами утримують податок на військовий збір та доходи фізичних осіб.

Якщо мінімальна зарплата становитиме 9 546 грн, орієнтовні суми будуть такими:

  • ПДФО за ставкою 18% — 1 718,28 грн.

  • Військовий збір за ставкою 5% — 477,30 грн.

  • Орієнтовна сума після цих утримань — 7 350,42 грн.

Це розрахунок за стандартними ставками без урахування можливих пільг та інших індивідуальних обставин.

Єдиний соціальний внесок (ЄСВ) роботодавець сплачує власним коштом, а не вираховує із зарплати робітника. За стандартної ставки 22% від оновленого мінімуму цей щомісячний платіж за кожного працівника складе 2 100,12 грн.

БІЛЬШЕ ПО ТЕМІ:

Раніше ми розповідали, чи буде збільшуватися пенсія, якщо людина вирішить вийти на пенсію після 60 років. Про це більшість громадян не знає.